Karta över Sydafrika

Karta över Sydafrika

torsdag 7 april 2011

6 april 2011

Idag sprang Per-Håkan som vanligt. Jag tog det lugnt och när han var klar så gick vi upp till huset för att äta frukost. När vi nästan var klara så kom det andra svenska paret till frukostrummet så vi pratade ett tag innan vi gick tillbaks till rummet för att göra oss redo för en dag vid stranden.

Vi åkte till ett ställe som heter Buffalo’s Bay. Där börjar en 6 km lång sandstrand längs Indiska Oceanen. Här badade vi i vågorna. Emellanåt gick vågorna riktigt höga. När vattnet gick ut nådde det upp till knäna och när vågen kom kunde den passera halsen. Per-Håkan blev av med sina solglasögon på det viset. När han tappat dem var de borta fast han sökte efter dem. (Vad lär vi av detta – senilsnöre behövs vid bad i höga vågor – P-H)

Här var det kul. Vi badade och det kom minst 2 meters vågor då och då. Det var en grymt kul dag. – Anton

Vi stannade ett tag och grabbarna lekte i sanden innan vi for in till Knysna för att äta lunch (klockan hade hunnit bli halv tre). Här hittade vi ett trevligt fik där grabbarna åt sandwich och vi vuxna åt paj. Vi passade också på att hämta ut lite pengar då vi nästan gjort av med det vi tog med oss hit.

Jag hittade ett Internet-café där jag kunde lägga ut mer på bloggen. Om jag inte kan lägga ut något dagligen så lägger jag ut två dagar samtidigt. På så vis blir det inte så mycket att läsa på en gång.

Per-Håkan och Anton gick till en affär och köpte muffins och clementiner innan vi åkte tillbaks till rummen. Här fikade vi och sen passade grabbarna på att bada i poolen. Efter en snabb påklädning så åkte vi tillbaks till Knysna för att äta middag.

Grabbarna valde burgare, för första gången på två dagar. Jag åt grillad ’linefish’, musslor, räkor och bläckfisk med ris, medan Per-Håkan åt räkor. Anton ansåg att dagens burgare var den godaste sedan han kom till Sydafrika.

Väl hemma igen tittade grabbarna på DVD-film (Scooby Doo) som de fått låna här innan de gick och la sig. Fast jag tror Per-Håkan somnade först och Anton sist. 

1 kommentar:

  1. Hoppas ni har riktigt skönt och badar åt oss också! Härligt att blanda upplevelser med avkopplande bar och samtidigt vara flexibel och lära sig något;-)
    Jag är nyfiken på vad du fick av P-H, Jessica. Är det en vacker trästaty, typ 50 cm hög och i form av en afrikansk kvinna, en giraff eller något annat vackert, så vill jag påminna er alla om att jag snart fyller år, hi.
    Njut och ha det gott! Vi tänker på er!!
    Kramar/ Marie (Familjen hälsar!)

    SvaraRadera